CUSTOMER DAY 2024

Find viden og indsigter fra dagen

CUSTOMER DAY 2023

Find viden og indsigter fra dagen

Slides

Her har vi samlet alle slides fra dagen, så du kan gå på opdagelse
og downloade de præsentationer, som du blev inspireret af 💡

Slides

Her har vi samlet alle slides fra dagen, så du kan gå på opdagelse og downloade de præsentationer, som du blev inspireret af 💡

HOVEDSPOR

CX

SALG & MARKETING

AI/TECH

ORGANISATION & LEDELSE

Lukas Raahauge Frederiksen // Sprinklr

Harnessing AI-Driven Automation in Marketing: ​Real Time Insights, Personalized Content, Better Campaigns

Amidst a transformative moment, marketers grapple with the paradox: while generative AI promises significant benefits for marketing and sales, as per McKinsey survey only 10%–14% of companies consistently utilize it. This raises crucial questions about the barriers hindering widespread adoption and how marketers can effectively bridge this gap to unlock the full potential of generative AI in their initiatives. In this keynote, we will demonstrate some real-world applications of Generative AI for the marketing organization.

Download præsentation

Robin Pearson // LEGO

Engaging Tomorrow’s Readers Through Play

Robin Pearson is a pioneering force in children's publishing and literacy innovation. As the former Head of Publishing at The LEGO Group, Robin developed the groundbreaking concept of 'Playful Reading', which integrates reading seamlessly into play. This approach has reached over 40 million children annually through LEGO's book and magazine portfolio.

With a passion for engaging 'The Readers of Tomorrow', Robin is dedicated to transforming literacy approaches, especially for the 50% of children who don't enjoy traditional reading engagement methods. His work challenges conventional wisdom about literacy initiatives and advocates for more inclusive, play-based approaches to developing children's content.

Download præsentation

Inkluderende kunde- og medarbejderoplevelser // Paneldebat

Mette Halse, Nikolai Iversen, Steen Lund Olsen, Stine Ringvig Marsel & Pernille Erichsen

Hvorfor skal du skabe inkluderende oplevelser, tænker du? Det skal du selvfølgelig fordi det gør en forskel for ikke bare dine kunder, men i særdeleshed også dine medarbejdere! Men faktisk er der også store potentialer at hente for din forretning, hvis du formår at tænke lidt bredere end majoriteten, når du designer din kundeoplevelse, udvikler din employer branding strategi eller designer den arbejdsplads, hvor I går på arbejde (næsten) hver dag! Mennesker drives af forskellige behov, og uanset om vi taler kunder eller medarbejdere, så er det vigtigt at interessere sig for disse, og indtænke dem i det man som virksomhed har at tilbyde. I denne spændende paneldebat kan du høre hvordan du bedst kommer i gang med at få inklusion på agendaen, hvordan det gavner din forretning (og truer den, hvis du lader være!). Hør hvad man gør i udlandet og hvordan vi klarer os her i Danmark, når vores fem kompetente panelister træder op på scenen på Customer Day 2024!

Download præsentation

Lance Gruner // Mastercard

Putting Customers First: How Mastercard is Setting the Standard for Customer Experience Innovation

Mastercard is one of the most recognized brands in the world. They are an inclusive, forward thinking, human-centered technology company working to connect everyone to the financial ecosystem. Lance Gruner, EVP Global Customer Care will highlight how Mastercard’s impact extends beyond payments. His team is focused on delivering the best customer care by simplifying processes, personalizing experiences and delivering solutions that build loyalty for Mastercard. You’ll learn how his relentless focus on customer expectations and needs supports their vision in a rapidly changing marketplace. Lance will also highlight the latest work happening in self-service and AI and the impact on the customer service experience. 

Download præsentation

Dorte Karlsson // Web2Media

Skab stærke kundeoplevelser på tværs af organisationen ved hjælp af data

Lær at nedbryde de organisatoriske siloer og integrere en kundedrevet tilgang i hver eneste del af din virksomhed. Dorte deler de praktiske teknikker og modeller, der har bevist deres værd i at forbedre kundeoplevelsen og øge omsætningen. Du vil blive udstyret med handlingsorienterede metoder og se levende eksempler på strategier fra Dortes tid hos Egmont samt NGO-branchen, der har transformeret kundetilfredshed til konkret økonomisk succes.

Download præsentation

Emma Berglund &
Dan Toft Storgaard // Telia

Sådan kan AI-teknologi transformere kundeoplevelsen – indsigt og eksempler fra eksperterne

Bliv klogere på, hvordan AI-teknologi kan revolutionere kundeoplevelsen! Kom og hør Emma Berglund, ekspert på hvordan generativ AI påvirker kundeoplevelsen, og Dan Toft Storgaard, Solution Manager hos Telia Mobil Danmark, dykke ned i de nyeste teknologier, der kan transformere kundeservice i din virksomhed. De vil give dig indsigt i, hvad du skal være opmærksom på, når du implementerer AI, og hvordan din organisation kan tilpasse sig for at skabe en mere effektiv og kundecentreret oplevelse. Emma vil også dele inspirerende eksempler fra virksomheder, der har været frontløbere i brugen af Konversations-AI – så du kan få konkrete værktøjer og viden med hjem.

Download præsentation

Jacob Lauesen // Parken Sport & Entertainment

Hvordan sikrer vi at folk går glade hjem fra Parken? 

I F.C. København har vi store ambitioner og vi vil spille med de bedste. Både på og uden for banen.

I løbet af de seneste sæsoner har vi oplevet en massiv tilskuerfremgang samtidig med sportslig succes – Og det er vi stolte af!

Vi har et grundlæggende ønske om at vores gæster over tid skal gå gladere hjem, men med flere events og endnu flere gæster opstår nye problemstillinger som ofte kræver en utraditionel løsning.

Denne præsentation giver et indblik i hvordan vi strategisk arbejder med data, konstant tester nye tiltag og altid forsøger at optimere vores gæsters kunderejse.

Download præsentation

Christian Hoffmann // Telenor

”SPURGT?” - Kampagnen der forener samfundets strukturelle udfordringer med Telenors forretning

Når Telenor udvikler produkter og kampagner, sker det ikke ved at samle en gruppe kreative i et mødelokale som sammen beslutter, hvad kunderne mon vil høre om. I stedet spørger de deres danskerne om, hvilke udfordringer og behov der fylder for dem, og bruger indsigterne som grundsten i tilblivelsen position, produkter og kampagner. Denne tilgang sikrer, at Telenors budskaber er relevante, og formår at italesætte det, som fylder allermest hos målgruppen.  

Et godt eksempel er deres seneste kampagne SPURGT?, som sætter fokus på uønsket billeddeling på sociale medier. Kampagnen bygger på flere kundestudier, hvor hele 37% af danskerne siger, at de har fået delt billeder mod deres vilje og 3 ud af 4 ønsker at blive spurgt, før andre deler billeder af dem.  

Download præsentation

Henrik Bang // Polestar

Hør hvordan Polestar via en 100% online købsoplevelse, og relevant fysisk tilstedeværelse, formår at møde kunderne hvor de er og derved sikre sublime kundeoplevelser 

Henrik vil fortælle, hvilke tiltag Polestar har gjort internt og eksternt for at differentiere sig i en meget traditionsbundet branche, der gennemlever massive forandringer, hvilket blandt andet udfordrer de traditionelle salgsmodeller. Derfor har behovet for nytænkning og innovation, for at opnå succes hos målgruppen før, under og efter et salg, aldrig været større. Polestar har siden opstarten haft en 100% digital købsrejse kombineret med stærke online initiativer og fysisk tilstedeværelse, hvor deres målgruppe befinder sig. Det stiller krav til en organisation og med fokus på omstilling og ledelse vil Henrik dele konkrete eksempler på aktiviteter Polestar har gennemført og hvad de kigger mod i fremtiden.


Download præsentation

Julie Marie Hermann // Pandora

Skab personaliserede kundeoplevelser på tværs af kanaler

Pandora, verdens største smykkebrand, har oplevet en enorm vækst de seneste par år. Med cirka 750 millioner kundebesøg i butikker og online i 2023 stilles der nye krav til, hvordan vi leverer kundeoplevelser på tværs af geografier og kanaler.

Men hvordan kan man skabe kundecentreret og personaliseret kommunikation globalt? Hvordan sikrer man sig det rette datagrundlag og teknologi til at drive meningsfuld personalisering? Og hvordan arbejder man med indhold, målgrupper, kanaler og kunderejser for at skabe reel værdi?

Download præsentation

Morten Rye Christensen // Semler

Transformer din forretning med AI og automatisering

Hør hvordan Semler Gruppen har haft stor succes med at arbejde agilt i udviklingen af selvbetjeningsløsninger bygget på Microsoft 365, Power Platformen og AI. På Customer Day 2024 deler vi vores erfaringer med at bygge effektive og brugbare løsninger, der maksimerer værdien af den eksisterende IT-infrastruktur og softwarelicenser. I indlægget kan du se frem til at få indsigt i, hvordan din virksomhed nemt kan komme i gang med AI og automatisering, og tage skridtet mod en mere effektiv og digital fremtid

Download præsentation

Jesper Haumann & Michael Povlsen // TDC Erhverv

Markedet for kontaktcenter og AI understøttelse af kunderejsen 

Få indsigt i, hvordan AI er ved at forvandle kontaktcentre og skabe helt nye muligheder for at optimere kunderejsen. I dette indlæg tager Michael Povlsen, Solutions Specialist hos TDC Erhverv, og Jesper Haumann, Business Consultant hos TDC Erhverv, dig med på en dybdegående rejse ind i Conversational AI. De vil præsentere konkrete use cases, der illustrerer, hvordan AI kan forbedre kundeoplevelsen, øge effektiviteten og skabe bedre resultater. Dette indlæg er perfekt for dig, der vil forstå den nyeste udvikling inden for AI i kundeservice og kontakthåndtering.


Download præsentation

Charlotte Burmeister // Microsoft Denmark

Retail Unlocked - Skalér din Retailforretning med AI

AI er over os, og muligherne er mange! Hvordan skabes en mere personlig, relevant og engagerende kundeoplevelse på tværs af alle kanaler med AI? Kan processer, lagerstyring, logistik og levering optimeres? Og hvordan kommer man som virksomhed i gang med AI? I denne session stiller Microsoft skarpt på trends inden for AI i retail, og inspirerer med banebrydende case studies fra retailbranchen.

Download præsentation

Christina Juel Hegaard // Arla Foods

Det er et fælles ansvar at levere gode kundeoplevelser

Med over 20 års erfaring som rådgiver i Change Management for topledere i globale og multi-nationale virksomheder som Danfoss og Arla, er Christina en anerkendt ekspert inden for både forandringsledelse og diversitet & inklusion (D&I). I oplægget får du muligheden for at dykke ned i hendes omfattende viden og erfaring, hvor hun vil dele sine indsigter i, hvordan man skaber succesfulde forandringer og bygger inkluderende, bæredygtige arbejdspladser.

Med en baggrund i kommunikation fra AAU samt en række overbygninger fra prestigefyldte institutioner som Henley Business School og DTU, formår Christina at kombinere skarp analytisk tænkning med praktisk erfaring og en passion for at gøre en reel forskel. Gå ikke glip af chancen for at blive inspireret af hendes unikke perspektiver og få konkrete værktøjer til at styrke jeres organisation.

Download præsentation

Kasper Eich-Romme // GoBoat

7 tiltag du kan nuppe og implementere direkte fra GoBoat

Den gode kundeoplevelse starter hos hver enkelt medarbejder. For at give gæsten den bedste oplevelse er det for os vigtigt at bære brandlogoet med stolthed og have en tro på, at oplevelsen rækker videre og dybere end blot, hvad der som minimum kan forventes.
GoBoat vil give indblik i, hvordan arbejdet med bæredygtighed og social ansvarlighed har direkte effekt på gæsteoplevelsen, og ikke mindst på den service, empati og passion, den leveres med. I indlægget dykker Kasper ligeledes ned i, hvordan man gennem forskellige tiltag kan opdyrke en JA-kultur, hvor det vigtigste – udover at give gode oplevelser – er at have det sjovt undervejs.


Download præsentation

Mette Halse // Danske Bank

Not just at move – it is a movement

At flytte ind i et helt nyt domicil er altid lækkert, men de fysiske rammer og services skal understøtte medarbejdernes mangfoldige behov, før det kan kaldes en succes. I foråret 2024 flyttede Danske Bank mere end 6300 medarbejdere ind i sit nye domicil i København. En stor forandring for mange, da de nye rammer og nye måder at arbejde på i det nye domicil, gør op med tidligere tiders siloer. I indlægget får du bl.a. perspektiver på:

  • Hvordan driver man en så stor forandring, og forbereder mere end 6300 medarbejder til

    nye rutiner og måder at arbejde på?

  • Hvordan sikrer man en arbejdsplads, som tager hensyn til flere generationers varierende behov - både hvad angår de fysiske rammer og tilgængelige services?

Download præsentation

Hvordan var din oplevelse på Customer Day 2024?

Det vigtigste for os, er at lave en god oplevelse for dig som gæster.
Vi bruger din feedback til at designe programmet og forbedre rammerne for konferencen! Som tak for hjælpen kvitterer vi med en rabatkode, som giver 10% rabat på billetter til Customer Day 2025 💚