
CUSTOMER DAY 2023
Find viden og indsigter fra dagen

CUSTOMER DAY 2023
Find viden og indsigter fra dagen

Slides
Her har vi samlet alle slides fra dagen, så du kan gå på opdagelse
og downloade de præsentationer, som du blev inspireret af 💡

Slides
Her har vi samlet alle slides fra dagen, så du kan gå på opdagelse og downloade de præsentationer, som du blev inspireret af 💡

HOVEDSPOR


Niels Folmann // Tivoli
Høj gæstetilfredshed bygget på 180 års lyslevende tradition
Tivoli skal appellere til de fleste. Med 250 åbningsdage og forestillinger i Salene indimellem, er vores årshjul tæt pakket og vi trækker på ressourcer i alle afdelinger for at holde den bedst mulige gæsterejse i fokus. Vi kalder det Tivolis gæstekultur, som er kernen i den igangværende digitalisering af de fysiske oplevelser i Haven. Men hvordan bliver det en realitet i praksis? Hvilke strategiske overvejelser ligger bag? Og hvordan er man noget for mange forskelige målgrupper?

Kristian Brunnenberger Andersen // Tryg
Hvordan Trygs omfattende indsigtsarbejde skaber fundamentet
for den gode kundeoplevelse
Forsikring bliver ofte beskrevet som lav-interesse blandt kunderne – og alligevel er det en af de brancher der har højest kundetilfredshed. Trygs historie går mere end 300 år tilbage og som nordens største forsikringsselskab har man gennem mange år arbejdet med kundeoplevelserne. Alligevel er det ikke altid nemt og kulturen i en stor forsikringsvirksomhed er stærk. De senere år har Tryg øget sit fokus på kundeindsigter og CX betydeligt. Det har sat sine positive spor i kulturen og overfor kunderne. Hvordan har man gjort det? Hvilken rolle har brugen af kundeindsigt spillet på denne rejse? Og hvad har været de vigtigste learnings på rejsen?

Andreas Stahl // Microsoft
Høj gæstetilfredshed bygget på 180 års lyslevende tradition
Den 1. november lancerer Microsoft 365 Copilot – din nye AI-assistent
på arbejdet. Copilot er et revolutionerende værktøj, som kan assistere dig med en
lang række opgaver. Hvad enten du skal lave et udkast til et dokument, designe en præsentation eller have hjælp til at holde orden i indbakken, så er Copilot den partner, der sikrer størst mulig produktivitet. Hvad kan Copilot hjælpe dig og din organisation med og hvilke helt nye muligheder det giver dine medarbejdere – selvfølgelig uden at gå på kompromis med datasikkerheden.



































CX


Dinna Arbo // Champagnekassen
Next level kundeservice
Hver eneste dag er vores fokus, at skabe kundeoplevelser ud over det sædvanlige. Det har krævet en hel del – også lange køreture uden en krone i fortjeneste – men det hele betaler sig 10.000 gange igen på den lange bane. Hør hvorfor, når Dinna fra Champagnekassen deler ud inde fra maskinrummet.

Merete Bergman Smit // Bergman Smit Training
KICK-ASS Service – vejen til begejstrede og loyale kunder
Merete er ekspert i kundeoplevelser. Hun er en af Danmarks mest anvendte konsulenter og foredragsholdere indenfor service og hjælper virksomheder og kommuner med at få kunder, der er begejstrede, loyale og som tilgiver jer, når I laver fejl. For vejen til begejstrede kunder er ikke tilfældig. Der er en lang række fællesnævnere for de virksomheder, der år efter år vinder danske og internationale priser for deres exceptionelle service. Konkrete og enkle fællesnævnere som virker i alle brancher, fordi de tager afsæt i, hvordan vi bruger tiden sammen med kunden, og hvordan vi skaber intense, positive og uventede følelser i kundemødet. Merete har i 2021 skrevet bestselleren: KICK-ASS Service – Tips, værktøjer og genveje til flere begejstrede og loyale kunder.

KUNDEFOKUS
Dit nyt CX-værktøj til at forbedre kunde- og medlemsoplevelsen
Hver eneste dag er vores fokus, at skabe kundeoplevelser ud over det sædvanlige. Det har krævet en hel del – også lange køreture uden en krone i fortjeneste – men det hele betaler sig 10.000 gange igen på den lange bane. Hør hvorfor, når Dinna fra Champagnekassen deler ud inde fra maskinrummet.

SALG & MARKETING


Micky Creatives
Hvorfor er TikTok uundgåeligt?
Med +120 TikTokkers og +250 kunder siden Q1 2021 er Micky Creatives Danmarks første og førende TikTok-bureau med Hollywood-stjernerne Nicky Andersen og Michel Sian som frontfigurerer. De fortæller om hvordan man lykkedes på TikTok - alt fra den kreative process til TikToks ufatteligt lave CPM gør platformen uundgåelig i markedsføringsøjemed. Den tredje medejer, Morten Munksgaard, er netop markedsføringsekspert og fortæller hvordan man får succes på TikTok i 2023.



















Neglefeber.dk
Fra 0 til 35 mio. kr. i omsætning på 3 år med kundedrevet CX
I en verden, hvor kundeoplevelsen ofte er afgørende for succes eller fiasko, inviterer Neglefeber, vinderne af E-handelsprisen 2023 for "Bedste nye e-handelsvirksomhed", dig med på en rejse mod en enestående CX. Med et målrettet fokus på at udvikle et trygt og inspirerende community samt at bygge relationer i øjenhøjde, har de engageret deres kunder til at bidrage med at skabe deres egen oplevelse. Men hvordan iværksætter man denne kundedrevne tilgang, og hvordan balancerer man kundens ønsker med forretningens omkostninger? Deltag i denne spændende session inden for 'Digitalt Salg & Marketing', og få indsigt i Neglefebers succeser og udfordringer gennem rejsen.















Niels Østenkær // Simply Chocolate
SIMPLY – All in på digital markedsføring
SIMPLY producerer dansk kvalitetschokolade fra deres fabrik på Amager, hvor der udelukkende anvendes certificeret chokolade og en stor del af energien drives af eget solcellenalæg på fabrikken. SIMPLY er all neutral uden nogen former for tilsætningsstoffer og bliver kun til ud fra det, naturen kan levere. Værdier, som brandet skal afspejle. I november lanceres SIMPLY – og det gøres udelukkende gennem digital markedsføring krydret med sampling i bybilledet. I SIMPLY tror de nemlig fuldt og fast på de digitale kanaler. Men de tror også på, at kundeoplevelsen skal være mindst lige så god, som hvis den foregik analogt. I dette spændende indlæg kan du høre Niels Østenkær, CEO i SIMPLY, fortælle om strategien bag lanceringen, hvorfor de i så høj grad prioriterer de digitale kanaler og hvad deres take på en god, digital kundeservice indebærer – i hvert fald indtil AI kan overtage jobbet.













AI/Tech


Simon Jonker // CSIS
AI – Cybertruslens katalysator
I et dynamisk IT-sikkerhedslandskab leder jeg CSIS Managed Detection and Response team. Vores mission: At forblive et skridt foran de cyberkriminelle grupperinger som er i konstant udvikling og vækst, for at sikre et trygt digitalt Danmark. Som teknologien udvikler sig, gør hackergruppernes taktik det også. De er stærkt influeret af globale temaer som geopolitik, AI og crime-as-a-service og kræver derfor en proaktiv beskyttelses strategi. Med et stærkt fokus på ekspertise og mennesker drager jeg dagligt mange erfaringer fra vores dygtige teknikere og har gjort en dyd ud af at formidle de trusler, vi opdager og beskytter vores kunder imod. Jeg bruger gerne tid på den gode dialog og på at dele mine erfaringer som en del af den førende virksomhed indenfor Cybersikkerhed.









Tina Dupont // NTT DATA
Nærværende og personlige kundeoplevelser i en stigende AI verden
Hvordan bruger nogen af de største brands i verden Algoritmer, Automatisering, AI, og machinelearning til at skabe kundeoplevelser og Loyalitet? Og hvorfor er det vigtigt at tænke i menneskelig psykologi og fysiologi når vi arbejder med teknologisk design af kundeoplevelser? Det vil Tina komme ind på igennem en række praktiske eksempler og cases. De takeaways du som deltager vil kunne få med hjem er:
Hvordan AI kan skabe hyper personalized experience
Konceptuelle tanker om at skabe kundeoplevelser i en stigende digital alder
Inspiration til hvordan du selv kan komme i gang derhjemme

Thomas Thorstholm // FACTIVE
Når vi henter nye kunder, er det vi har til fælles mere værd, end det der adskiller os ad
Thomas Thorstholm bygger på 25 års erfaring som strateg og CEO i reklamebranchen, hvor han har hjulpet kunder som Mazda, Kellogg’s, YouSee, Coca-Cola, Cadbury, Sony, Tulip, Alm. Brand, TV 2, Storebælt, Cadbury og Mærsk med at skabe stærkere positioner gennem data, research og indsigter. Nu har han stiftet Factive ud fra en mission om at udfordre den konventionelle tilgang til brugen af research og data i go-to-market processen. Her bruger man AI og big data til at øge succesraten og effektiviteten, når nye produkter og kampagner skal i markedet. Med kerneproduktet, Responsmodellering, gør Factive det enkelt og tilgængeligt at få en større volumen af data, større præcision af konklusioner, højere tempo og omkostningseffektivt i både eksterne omkostninger og interne resourcer. Hvor de fleste bruger den nye teknologi til at forstå og agere på det, der gør kunderne forskellige og unikke, bruger vi den til at finde de områder, hvor de er ens. Det gør både marketing planlægning, produktion og mediaindkøb langt mere effektivt.






































ORGANISATION & LEDELSE


Arbejdernes Landsbank
Det er et fælles ansvar at levere gode kundeoplevelser
Arbejdernes Landsbank er kendt som danskernes mest foretrukne bank for 14. år i træk, og holder stadig positionen, men ikke uden konstant bevågenhed overfor at inddrage kundeindsigter løbende i bankarbejdet. Til det formål har banken for nylig etableret en ’kundeinsigtshub’ -et tværfagligt netværk af kolleger og eksterne samarbejdspartnere, som har års erfaringer med at levere service til både privat, erhverv- og foreningskunder i den finansielle sektor. Sammen skal kundeindsigtshubben indsamle og dele viden om kundernes oplevelser og behov med resten af organisationen, og sikre, at kundeorienteringen altid er et fælles anliggende, som involverer alle ansatte, hver eneste dag år ud og år ind. På dagen kan du høre meget mere om, hvordan kundeambassadør Annette Havlit, sammen med Regionsdirektør for privatkunder Jonas Thomsen og Regionsdirektør for erhvervskunder Christian Barrett griber det spændende arbejde an, og får noget nyt til at ske til glæde for både organisation, medarbejdere og kunder.

Lars Fogh Sørensen // WAOO
Bryd siloerne ned og sæt kunden i fokus
Vi er alle specialister på vores eget område og forbandede dygtige til lige netop eget specialistområde. Men ved vi faktisk, hvordan kunderne oplever vores processer fra køb til produktibrugtagningen – og worst case fejlretningen/support - eller er det vores perception der driver os?
Lars vil dele sin erfaring med, hvordan man konkret kan arbejde med det i hverdagen - fra topledelsen til den enkelte medarbejder.

Anders Kelstrup // Norlys
Hvordan får man kundeoplevelsen ud at leve i hele organisationen
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med over 1,5 mio. kundeforhold. Virksomheden, med over 100 år på bagen, udspringer fra andelsbevægelsen og har over 800.000 andelshavere. Men hvordan sikrer man en stærk kundekultur, når man er startet som en forsyningsvirksomhed med monopol og har været igennem 40 fusioner? Jeg vil tage jer igennem arbejdet med at sikre et fælles sprog i organisationen, der garanterer, at kunden er i centrum i alle medarbejderes hverdag. Dette arbejde strækker sig over klassiske kundemålinger, arketypestudier, kundepaneler, data Science & AI samt en masse engagerede medarbejdere. Alt sammen i en koncern, der aldrig står stille og har store ambitioner for den grønne og digitale omstilling.

Hvordan var din oplevelse på Customer Day 2023?
Det vigtigste for os, er at lave en god oplevelse for dig som gæster.
Vi bruger din feedback til at designe programmet og forbedre rammerne for konferencen! Som tak for hjælpen kvitterer vi med en rabatkode, som giver 10% rabat på billetter til Customer Day 2024, som afholdes d. 7. november 💚